dimecres, 30 d’abril del 2014

Un tast d'Andorra

Aquesta passada setmana santa vaig fer una petita escapada a Andorra.
I clar, degut a la crisi i als pocs ingressos econòmics dels últims mesos vam decidir anar de supervivents i no gastar gaire en àpats. No vam anar de grans restaurants, ni de bon tros, però vam anar a parar a dos locals que em van agradar molt.


El primer és el Topic, a Ordino. Per mi un dels pobles amb més encant d'Andorra, on s'han mantingut fidels a l'arquitectura andorrana de les primeres cases i no han incorporat grans construccions modernes que enlletgeixen el paisatge.

Doncs bé, la primera nit vam anar a parar aquí, al Topic, un local que ho te pràcticament tot:
Planta baixa, cafeteria-bar-pizzeria-creperia
Planta 1. Restaurant
Planta 2. Saló privat per aniversaris i festes
Planta 3. Servei de càtering i per a emportar.

Tenen una àmplia carta amb sopes i cremes, fondues, musclos, amanides i carpaccios, arròs, ous i pastes, pizzes... Molt llarga.

Van tardar força estona a antendrens. Després de molt mirar-me la llarga carta em vaig demanar uns "ous ferrats amb botifarra esparracada amb patates palla i ceps" i, la veritat, jo no tenia gaire confiança amb el que em portarien...
Però a mesura que passava el temps, m'anava fixant en els plats que sortien de la cuina i realment m'anava sorprenent a mi mateixa. La veritat és que tot el que anava sortint feia força bona olor i amb unes racions MOLT completes. Vaig veure unes pizzes tan amples com el meu braç i unes amanides que a mi em durarien per 3 o 4 àpats.

Quan va arribar el meu plat, feia una olor tan bona a ceps que els altres clients se'n van arrepentir d'haver demanat una pizza.

La veritat és que només de veure el plat ja estava quasi tipa.
L'olor del cep era brutal, i no s'havien quedat curs en posar-n'hi, cosa que passa moltes vegades.
La botifarra també era molt bona i els ous frescos, de no recordo quin pagès de la zona.
Només de pensar-hi ja se'm torna a fer la boca aigua. Quina olor!

Imagineu-vos si era gran la ració que només vam fer un plat i ni tan sols vaig fer un intent de fer postres, cosa molt rara en mi, perquè sempre em queda un foradet per al postre, però em feia una mica de respecte la ració que em podrien arribar a portar. Ja que els seus iogurts eren més grans que les natilles d'aquí...

No recordo el preu, però no va ser car.

Aquí us deixo la web! http://www.topicordino.com/


La segona nit vam anar a buscar un local encara més econòmic, el "Tot en pita", un local que us recomano si voleu menjar alguna cosa rapida i bona si esteu per la zona de la Massana, el qual havíem vist a matí quan vam passar per allà de camí a Andorra la Vella.
*No vaig veure cap més local de pites o kebabs en tot el viatge.

Vam estar parlant amb el propietari, que ens va explicar com funcionava el local. S'ho fan TOT ells, inclús el pa de pita, un pa molt més suau i tou del que et trobes normalment.
Cada dia fan una tirada al matí per al servei de migdia i una tirada a la tarda per al servei de nits.
Es pot veure la maquinària de panificació des del menjador.

La carn de pollastre, que és l'única que serveixen, també se la fan ells. Una carn molt melosa i ben especiada, diferent de la que et trobes per aquí.

L'únic que em va fallar una mica era la salsa blanca, però la picant estava molt ben trobada, i més que una salsa era com una pasta picant.

Crec que més o menys va sortir a 5'5-6 euros per persona amb beguda i tot.

Aquí teniu la web! http://totenpita.com/es.inicio.html


Així doncs si algun dia aneu per Andorra i no sabeu on anar, ja teniu un parell de llocs que us animo a visitar!


Salut!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada